Administratör till Hultsfred-Vimmerby miljö- och byggnadsförvaltning

Miljö- och byggnadsförvaltningen är en gemensam förvaltning för Hultsfreds och Vimmerby kommuner. Vi arbetar med tillsyn och handläggning enligt plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagen och lagen om tobak och liknande produkter. Vi ansvarar även för kommunernas fysiska planering och kart- och mättekniska verksamhet. Dessutom samordnar vi kommunernas hållbarhetsarbete. Tillsammans arbetar vi för en hållbar samhällsutveckling.

En av våra administratörer går nu vidare mot nya utmaningar internt inom Hultsfreds kommun.
Vi söker därför dig som tillsammans med oss vill fortsätta att utveckla administrationen för att ge bästa möjliga service.

Arbetsuppgifter

Som administratör på miljö- och byggnadsförvaltningen kommer du att ingå i ett team som
tillsammans arbetar med registrering, ärendehantering, dokumenthantering och arkivering.
En del av det dagliga arbetet innebär att du tar emot post, mejl och samtal från företag, organisationer och allmänheten.
Du hanterar och registrerar inkommande ärenden och handlingar samt ger service till de som kontaktar oss.

För oss är det också viktigt att utveckla vår ärendehantering och administration. Därför vill vi att du ska se helheten och arbeta för att utveckla administrationen. Vi har flera stora frågor som pågår och ligger framför oss där du som administratör kommer ha en viktig roll. Vi befinner oss i ett skede där vi övergår till ett alltmer digitalt arbetssätt. Vi behöver också se över hanteringen av våra arkiv och ta fram en ny informationshanteringsplan.

Din anställning kommer att vara i Hultsfreds kommun och tjänsten innebär arbete i både Hultsfred och Vimmerby.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är serviceinriktad, driftig och ansvarstagande. Du trivs med att samarbeta men även med att arbeta självständigt. Du är en noggrann person som vill skapa ordning och reda. Du har en förmåga att hantera detaljerna samtidigt som du ser helheten. Du vill gärna medverka till utveckling och kan ta egna initiativ.

Du ska ha erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Det är en stor fördel om du har arbetat med utveckling av digitala arbetssätt, informationshanteringsplaner och arkiv. Vi ser gärna att du har kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen (GDPR).
Du behöver ha god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du behöver även ha B-körkort.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara en positiv medarbetare på förvaltningen och en god ambassadör för verksamheten i dina möten med allmänhet och verksamhetsutövare.

Kontaktperson(er)

Anders Helgée
Miljö- och byggnadschef
0495 - 24 08 50

Sofia Aust
Kvalitetskoordinator
0495-24 14 24

Susanne Lampert
Administratör
0495-241409

Fackliga kontaktpersoner

Facklig företrädare nås via kontaktcenter

0495 - 24 00 00

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 7 mars 2021.

Arbetsgivarens referensnummer är A1007315.

Som medarbetare i Hultsfreds kommun erbjuds du goda möjligheter till utveckling och förmåner. Vi vill att varje medarbetare ska få ett hållbart arbetsliv och känna sig trygg i sin anställning. Det är också viktigt att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. Läs mer om våra förmåner på vår hemsida https://www.jobbaihultsfred.se/formaner/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du ha mer information om hur du söker jobb hos oss eller om du har skyddad identitet kan du läsa mer här https//www.jobbaihultsfred.se/sa-har-soker-du-jobb-hos-oss/

Sista ansökningsdatum:
7 mars 2021

Anställningsform:
Tillsvidareanställning

Omfattning:
Heltid

Tillträde:
Tillträde enligt överenskommelse .

Antal platser:
1